Dźwięk Surround w NN3DS/2DSXL
Każdy kto ma NN3DS/2DSXL, zauważył zapewne, że dźwięk ustawiony jest domyślnie w tryb Surround. Zastanawiam się ile osób naszła słuszna refleksja: WTF??? Przecież ta kieszonsolka ma dwa głośniki! No to jak? skoro do surround potrzeba co najmniej układu 5.1 ! Może słuchawki surround? Ale jak mogą działać skoro 3DS ma zwykłe wyjście mini jack, które pozwala tylko na odsłuch stereo? Dodatkowo w oficjalnej dokumentacji od kieszonsolki nie ma na ten temat nawet wzmianki. Czyżby Nintendo sobie zażartowało? Ale są gry, które na opakowaniu mają zaznaczone, że obsługują dźwięk surround. Zgłupiałam...
Długo szukałam odpowiedzi w internetach. W końcu trafiłam na zagraniczne forum, gdzie ktoś miał podobny problem. Na szczęście jego upór doprowadził do tego, że w końcu doszedł do tego jak to działa. Wziął swojego 3DS i trzymając go na wysokości swojej głowy, z włączoną Zeldą: Ocarina of Time, w trybie rozglądania się za pomocą położenia konsoli nagle usłyszał, że dźwięki za nim są faktycznie słyszane z tyłu!
Jak to możliwe?
Okazuje się że odpowiedź jest prostsza niż się wydaje. Zauważcie, że mamy dwoje uszu. Prawe i lewe i teoretycznie powinniśmy słyszeć w stereo. Jak więc odróżniamy to co jest naokoło nas? Z zamkniętymi oczami jesteśmy w stanie, jedną parą uszu określić z dużą dokładnością położenie źródła dźwięku. Dźwięki w zależności od położenia ich źródła mają nieco inne brzmienie dla naszego ucha. Dzięki temu innemu brzmieniu to nasz mózg je interpretuje mówi nam gdzie jest źródło. Teraz sprawa jest już prosta. Wystarczy zmodyfikować dźwięki tak by miały inne brzmienie w zależności od położenia konsoli w przestrzeni względem tego co jest wyświetlane w grze. Zmienione dźwięki oszukują nasz mózg dając nam złudzenie, że dźwięki dochodzą np zza naszych pleców.
Wiec wersja 2 ds i 3ds tak samo ma? A jest minecraft 3ds?
OdpowiedzUsuń2DS i 3DS w wersji New, to dokładnie ta sama knsola o takich samych parametrach. Różnica polega na trochę innej obudowie oraz przede wszystkim na tym, że New 2DS nie ma obrazu 3D.
OdpowiedzUsuń